PROJEKT
PROJEKTTERV
Kedves Látogató!
A projektterv innen tölthető le PDF formátumban és innen WORD formátumban.
Medve Katalin
INNOVATÍV ISKOLA
Iskolánk legtöbb tanára folyamatosan nagy figyelmet fordít arra, hogy a módszertan terén állandóan megújuljon, színesítse pedagógiai eszköztárát. Intézményünk IKT eszközökkel rendkívül jól felszerelt, melyet szívesen és gyakran használnak a tanórákon a pedagógusok. Pedagógiai célunk, hogy a diákok digitális kompetenciáinak fejleszésével eredményesebb legyen a tanulás. Módszertani megújulásunk egyik fontos mérföldköve volt a 2016-os digitális témahéten megvalósult összefogásunk. Iskolánk tudásmegosztó honlapja ma is megtekinthető, projektünk leírása bárki számára elérhető az NKP portálon is. Iskolánk a Hipersulik egyike, 2016-tól az IVSZ Digitális Mintaiskolája. A Microsoft Innovatív Iskola programjába is bekapcsolódtunk.
A PÁLYÁZAT
A 2017-es digitális témahéten iskolánk meghívásos pályázaton vesz részt. A pályázat célja, hogy tanítványaink megismerjék, majd kipróbálhassák a legmodernebb 3D nyomtatási technológia működését. Feladatunk, hogy mindössze egy hónap alatt megismerjük a CraftBot 3D nyomtató eszközt, a működtető szoftvereket és létrehozzunk egy pályaművet.
. Pályamű
"Alkossatok társasjátékot, amely kapcsolódik a kötelező tantárgyak bármelyikéhez!
A munkafolyamatok különböző fázisairól számoljatok be publikus felületen!" (Versenyfelhívás)
. A társasjáték legyen olyan, amely
Egyedi.
Kedvet csinál az adott tantárgy tanulásához.
4 vagy több játkos játszhatja egyszerre.
Legalább 25%-ban 3D nyomtatóval készült.
. Elkészítendő
A társasjáték elemei.
A játékkészítés során készült tervek g-kódjai.
Játékszabályok.
Ajánlás felhasználóknak.
Dokumentáció (fényképek, mozgóképes anyagok, tervezés folyamatának bemutatása...)
Minimum három publikáció nyilvános felületen (honlap, Facebook...)
. Az értékelés szempontjai
Egyedi kivitelezés.
Átadható tantárgyi tudás.
Dokumentáció.
A játékszabály érthetősége, pontossága, részletessége.
Inspiráló-e a célcsoport számára.
. Az elkészítés és a publikálás határideje 2017. április 10 éjfél.
PÁLYÁZÓK
. A pályamű elkészítésében résztvevő diákok
Tóth Dorina, Kapás Sába, Oláh Petra, Kerékgyártó Kata, Gyöngyössy Ramá, Fehér Zsombor, Váradi Marcell, Ollero Marco, Győri Kata, Fenyvesi Beáta, Czere Bálint, Réthelyi Nándor, Szeberényi Noémi, Nagy Kornél, Lissák Laura (mindannyian iskolánk 10.a osztályának tanulói)
. A pályamű elkészítésében résztvevő pedagógusok
Medve Katalin (vizuális kultúra), Keresztes Miklós (fizika)
A MUNKAFOLYAMAT TERVEZÉSE
. A pályamű elkészítésének időtartama
2017. április 3-7.
. Időbeosztás
[április 4. 4-5-6. óra]
Csoportok megalakítás, 3D nyomtató-, tervezőszoftver-, szeletelőszoftver megismerése.
Játékötletek megbeszélése. Tervezés.
[április 5. 1-2-3-4-5. óra]
Tervezés. Játékszabályok megalkotása. Nyomtatás. Egyéb játékelemek elkészítése.
[április 6. 4-5-6-7-8-9-10. óra]
Nyomtatás. További játékelemek elkészítése. Játékszabályok pontosítá. Ajánlás elkészítése.
[április 7. 1-2-3-4-5-6-7-8. óra]
Nyomtatás. További játékelemek elkészítése. Játékszabályok pontosítása. Ajánlás elkészítése.
[április 8-9. egész nap]
Nyomtatás.
[április 10. 1. óra]
Kipróbálás. Értékelés.
. A pályamű elkészítésének célja
A projekthét fontos célja, hogy a társasjáték elkészítésének ürügyén mind a tanulók, mind a pedagógusok közelebb kerüljenek a digitális eszközök iskolai használatához. Fontos feladat a digitális kompetencia és a kollaboráció további fejlesztése.
. Előkészítés
3D nyomtató beüzemelése.
Tervezőprogramok feltérképezése.
Szeletelő szoftver megismerése.
Tudásmegosztó honlap keretrendszerének megalkotása.
Csoportalakítás.
A projektmunka alatt
A projektmunka folyamatának, tapasztalatainak rögzítése.
. Értékelés
A tervezésnek megfelelően készült-e el a társasjáték?
A nyomtatott és az egyéb technikával készült elemek vizuális megjelenítése megfelelő-e?
A feldolgozott tananyagtartalom motiváló-e?
A társasjáték felkelti-e a célcsoport figyelmét?
Tanulói vélemények, meglátások összegyűjtése digitális kérdőívvel.
Kérdőív kiértékelése.
